5 tipov čo robiť, keď sa obleje elektronika vodou.
V dnešnom článku vám predstavím 5 typov, ktoré vám môžu pomôcť vyriešiť problém keď sa vám poleje zariadenie vodou.
Prvým krokom, keď sa vaše zariadenie poleje vodou, je potrebné jeho bezpečné vypnutie. Ak je to možné, vypnite ho stlačením príslušného tlačidla. V prípade počítača odpojte napájanie zo zásuvky. A keď sa vypne sám, určite ho znova neskúšajte zapnúť ! Mohol by vzniknúť skrat. Ak sa jedná o notebook, ktorý má prístup k batérií odpojte batériu. Pri tomto úkone buďte opatrní a pomaly odpojte batériu bez hrubej sily, aby nedošlo k poškodeniu konektorov alebo samotnej batérie. Ak by ste mali podozrenie, že je batéria poškodená, určite ju nezapájajte naspäť. Bude potrebná jej výmena.
Ak ste už všetko potrebné odpojili, môžete vyskúšať vysušiť zariadenie. Prvým krokom pri vysušení zariadenia je odstránenie vody na povrchu daného zariadenia. Použite suchý uterák alebo papierové utierky. Snažte sa utierať povrch opatrne, bez toho aby ste nejako vyvíjali tlak na vnútorne časti zariadenia. Ak ste skúsenejší v elektronike, môžete sa pustiť do vysušenia vnútorných komponentov zariadenia. Rozoberte zariadenia podľa návodu a na vysušenie môžete použiť fén s funkciou studeného vzduchu. Na absorbovanie vody môžete použiť absorpčné materiály, ako je napríklad ryža. Vložte daný komponent do nejakej nádoby s ryžou, kde ho necháte aspoň na 24hodín. Vyvarujte sa použitiu silných tepelných zdrojov na vysušenie, pretože teplo môže spôsobiť poškodenie citlivých súčiastok alebo dokonca deformáciu plastových častí.
Posledným bodom po vysušení je skontrolovať vonkajšie a vnútorné časti zariadenia. Hľadajte akékoľvek viditeľné poškodenia ako je korózia alebo známky vlhkosti. Skontrolujte konektory káble a spoje, aby ste si boli 100% istý, že je všetko vysušené a že nič nie je poškodené. Ak ste si istý, že je všetko v poriadku, zapojte zariadenie do zdroja napájania. Pozorujte, či sa nedeje nič neobvyklé. Napríklad či svieti indikačná LED dióda. Ak je zariadenie zapnuté a nespozorovali ste nič nezvyčajné, skúste vykonať základné funkcie. Napríklad pri mobilnom telefóne skúste zavolať alebo odoslať správu, zapnúť hudbu… Ak má zariadenie viacero funkcií, otestujte aj tie. Pozorujte aj či sa náhodou nezvyšuje teplota alebo necítite zápach. A nakoniec monitorujte zariadenie počas dlhšieho časového obdobia. Môže sa stať, že niektoré problémy sa vyskytnú neskôr.
Ak by ste zistili akékoľvek problémy so zariadením neváhajte nás kontaktovať a my vám radi poradíme a poskytneme odborný servis. Všetky úkony, ktoré som popísal v tomto článku robíte na vlastné riziko a my nezodpovedáme za prípadné škody. Za čo my zodpovedáme je iba servis u nás. Odporúčam vám pri poliatí tekutinou nás radšej kontaktovať alebo nás navštívte osobne v Banskej Bystrici.
Ak máte nejaké otázky neváhajte nás kontaktovať.
Objednávka servisu
Využite možnosť bezplatného odvozu vášho zariadenia do nášho servisného strediska . Vyplňte vaše kontaktné údaje a údaje o zariadení a o ostatné sa už postaráme my.
Nastavenia cookies
Cookie je krátky textový súbor, ktorý do prehliadača odosielajú navštívené webové stránky. Súbory cookie sú dôležité. Bez nich by bolo prehliadanie webu oveľa zložitejšie. Cookie nám v žiadnom prípade neposkytujú prístup k vášmu počítaču alebo akýmkoľvek informáciam o Vás, okrem údajov, ktoré budete chcieť zdieľať s nami. Webovým stránkam umožňuje zapamätať si informácie o vašej návšteve, napríklad na ukladanie vašich predvolieb bezpečného vyhľadávania, na výber relevantných reklám, na sledovanie počtu návštevníkov na stránke, na zjednodušenie registrácie do nových služieb a na ochranu vašich údajov. Ďalšia návšteva stránok tak môže prebehnúť ľahšie a môže byť produktívnejšia.
Nevyhnutné súbory cookies
Nevyhnutné súbory cookies by mali byť vždy povolené, aby sme mohli uložiť vaše preferencie pre nastavenia súborov cookies.
Ak zakážete tieto cookies, nebudeme môcť uložiť vaše preferencie. To znamená, že zakaždým, keď navštívite našu webovú stránku, budete musieť znova povoliť alebo zakázať súbory cookies.